Hvad spise...

Mere
5 år 1 måned siden #1105979 af Jimmie Johansen
Besvaret af Jimmie Johansen på emne Hvad spise...
Simon
hvad du fisker med, har ikke den store betydning, bare du lære hvordan de går i vandet ved de forskellige farter. den stive bruges mest nederst på riggen med en flasher/dodger foran. apexen skal også tæmmes, så tæt på klemmen eller bag en dipsy. blink er alle gode både dybt og højt størrelse og farve er nok mest for fiskeren skyld.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Simon Bruun
  • Simon Bruun's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
Mere
5 år 1 måned siden #1105978 af Simon Bruun
Besvaret af Simon Bruun på emne Hvad spise...
Hej Henrik og Claus

1000 tak for jeres kommentarer. Jeg er med på, at jeg skal finde fødefisk, og ellers gå efter de oplagte hot-spots. Jeg prøver også at ramme en korrekt hastighed og tester jævnligt agnens bevægelse ved siden af båden.

Men mener I, at det er underordnet om man fisker med Apex, Stive, blink eller wobler? Og om man eksempelvis bruge store eller små (Danish lure) blink? Og hvad med brugen af flash''ere?

Jeg har også overvejet afstanden mellem agnen og båden. Er det en fordel at få agnen måske 100 fod efter båden?

Bedste hilsner
Simon

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 1 måned siden #1105977 af Claus Jensen
Besvaret af Claus Jensen på emne Hvad spise...
Der er et ordsprog der siger:"Location and Presentation!"

Fisker du i et område, hvor andre både fanger laks, så er du I rette område (Location).
Derefter er det (Presentation) hvordan præsentere du din blink for laksen. Og her er hastigheden afgørende! Hvis blinkene ikke går rigtigt, fanger de næste aldrig fisk.
Find en GPS hastighed på mellem 2,2 og 2,5 Knob, så skulle de fleste lakseblink virke fornuftigt.

Med håb om at 2019 bliver året hvor du fange laks!
Knæk & Bræk!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 1 måned siden #1105974 af Henrik Olsen
Besvaret af Henrik Olsen på emne Hvad spise...
Du skal nok få en laks, find fødefisk og bliv der, hvor der er fødefisk er der også laks. Det er min erfaring på møn, jeg går ikke op i hvad for et blink jeg fisker med, jeg har 10 stk, men ALTID nye kroge på.Man husker altid sin første laks og hvad for et blink, de næste laks kan jeg ikke helt huske farver, men det gør jo ikke så meget bare de hugger. Held og lykke Simon bare bliv ved, håber du kan bruge det.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Simon Bruun
  • Simon Bruun's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
Mere
5 år 1 måned siden #1189233 af Simon Bruun
Hvad spise... blev oprettet af Simon Bruun
Hvad spiser Laksen? Eller, hvilken agn foretrækker henholdsvis Simris-laksen og Møn-laksen?

Jeg er en af dem, der stadig ikke har fået en laks i båden, og jeg er meget i tvivl om hvilken agn der er bedst - eller hvilken agn man absolut skal undgå. Jeg har en bunke af Apex, Den stive, woblere og blink i forskellige størrelser og farver - men hvad virker (bedst)?

Er der en rutineret trollingfisker der vil dele sine erfaringer med nogle agn der er sikre vindere ved Møn eller Simrishamn?

På forhånd tusind tak
Simon

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.206 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer