Møn Trolling - gode råd

  • Allan Leander Østergreen
  • Allan Leander Østergreen's profilbillede
  • Offline
  • New Member
  • New Member
Mere
2 år 2 måneder siden - 2 år 2 måneder siden #1190751 af Allan Leander Østergreen
Besvaret af Allan Leander Østergreen på emne Møn Trolling - gode råd
Hej Thorsten
Marts-april er netop højsæson for laks. Så det er det helt rigtige tidspunkt omend de er der allerede. I kan sagtens tage ud med jeres båd ud for Møn. Os der har sejlet dernede mange gange siger: Tag kun ud hvis vejrudsigten siger 4-5 m/s og der ikke er lovet tåge (man kan dog godt blive overrasket af havgus). Det er også bedst at have kontakt med anden båd, når man tager ud.
Kystnært er der "Bananen" 4 mil ude og lidt længere "Kondomet" 8 mil ude. Her plejer der at være en god chance for laks, hvis ikke man tager helt ud til møllerne (40 meteren - 20 mil ude), hvor de fleste tager ud i godt vejr på jagt efter laks. Vi bruger kanal 72 på VHF og lytter naturligvis også på kanal 16.

//Allan - team-oernen.dk
Sidste redigering: 2 år 2 måneder siden ved Allan Leander Østergreen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Thorsten Søndergaard Larsen
  • Thorsten Søndergaard Larsen's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • New Member
  • New Member
Mere
2 år 2 måneder siden #1190750 af Thorsten Søndergaard Larsen
Møn Trolling - gode råd blev oprettet af Thorsten Søndergaard Larsen
Hej småbådsfiskere

Min makker og jeg påtænker at tage en tur til Klintholm og forsøge os mer trolling efter laks og ørred i marts / april.

Vi skal ud i en crescent 506 argo med 50 hk - så det skal være godt vejr og nok rimeligt kystnært (5 sm +/÷). Vi er vant til Øresund året rundt og har radio, ais, plb mv. men ikke radar.

Hvornår og hvordan kan I anbefale at gå ud - og er det muligt at få kontakt til nogle erfarne og få gode råd?

vh Thorsten / M/S Havkatten Tango

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.151 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer