Rystende oplevelse med West Bådudstyr v/John Westerlin i Køge

  • Allan Nørgaard
  • Allan Nørgaard's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
Mere
1 måned 3 uger siden - 1 måned 3 uger siden #1191164 af Allan Nørgaard
Efter stormen i oktober sidste år, kørte jeg min på trailer til West Bådudstyr, med henblik på udbedring af skader efter stormen. Lige fra starten fik jeg en fornemmelse af, at John Westerlin var meget firkantet og tung at danse med.

Efter båden havde stået hos dem i et par måneder, kunne jeg godt se at det ville trække ud, idet skaderne skulle opgøres og godkendes af forsikringsselskabet. Derfor ringede jeg medio december og bad ham om at sørge for, at få givet båden landstrøm gennem min Ctek lader. Men jeg måtte bruge 5 minutter på at diskutere med John Westerlin, idet han fandt det besværligt at sørge for, at sætte strøm til diverse både! Efter samtalen fik jeg en SMS, hvor jeg kunne svare om jeg havde haft en god oplevelse med samtalen. Her svarede jeg nej. Så kommer der en ny SMS, hvor man bliver bedt om at uddybe det, hvilket jeg gjorde. Næste gang jeg talte med John Westerlin, var han fornærmet over, at jeg havde givet dette negative input! Hvorfor spørge om hvad man synes om kommunikationen, når man ikke kan tåle at høre kritik?

Næste diskussion opstod medio marts, da jeg erfarede at John Westerlin havde stoppet med at rykke forsikringsselskabet, for en godkendelse af reparationen. Han synes at de var langsomme og besværlige at få et svar ud af – så der var gået 6 uger uden yderligere forsøg på en afklaring! Jeg kontaktede efterfølgende selv forsikringsselskabet, som sagde at der var sket en fejl. De havde haft en afklaring ultimo januar, som desværre ikke var blevet afsendt. Hvis bare jeg havde vidst at John Westerlin havde stoppet med at kontakte dem, så havde jeg i det mindste selv kunne gøre det – og sparet 6 ugers unødvendig ventetid.

Nu var min båd kommet bag en masse andre opgaver de også havde inde. Jeg anmodede om at den gerne skulle være færdig inden den sidste uge af maj, idet jeg ville få besøg af en ven fra USA dér. D. 15. maj fik jeg besked om at båden var færdig. 
Lørdag d. 25. maj fik jeg hjælp af min nabo til at hente båden og køre den hjem til mig med henblik på at få den rengjort. Vi aftalte da vi hentede båden, at jeg kunne betale regningen i løbet af den kommende uge.
Efter rengøringen af båden, fyldte jeg 25 liter benzin på båden fra en reservedunk. Jeg undrede mig over at der var plads til 25 liter – havde forventet at den var blevet fyldt op igen, efter West Bådudstyr havde tømt tanken tilbage i november 2023. Men det viser sig at de har ladet tanken stå tom i de 7 måneder den stod hos dem, med risiko for kondens – specielt over vinteren og foråret, hvor risikoen er størst!
Mandag d. 27. maj hjalp min nabo mig igen med at få den kørt til Rødvig havn, så jeg kunne sejle den til Bøgeskov havn og være klar til besøget fra USA.

Da jeg havde fået den søsat viste det sig, at forbrugsbatteriet var dødt! Så der var ingen strøm på båden til hverken radio, instrumenter, trimflaps etc.. Men motoren kunne starte, så jeg besluttede at sejle den op til Bøgeskov havn og få lavet batteriet dér. Jeg sejlede ud af Rødvig havn, men 500 meter ude – lige udenfor bundgarnspælene sydøst for havnen – satte motoren ud. Nu lå jeg dér og drev mod klinten, imens jeg prøvede at finde ud af hvad der var galt. Prøvede at starte motoren igen ad flere omgange – men uden held. Så åbnede jeg lemmen ned til den indbyggede tank og fik et chok. Der hang en løs benzinslange ud fra hovedtanken – ud i det fri. Der var yderligere to løse benzinslangeender der hang ud i det fri! Men der var en benzinslange med pumpebold og tilkoblings studs til en reservedunk, som sad tilkoblet motoren. Jeg ringede til West Bådudstyr for at få hjælp til at løse denne opgave. Jeg talte med 3 forskellige personer – hvor den sidste var ham der havde arbejdet på motoren senest. Han lovede at ringe tilbage indenfor 2 minutter – hvilket han aldrig gjorde. Heldigvis havde jeg medbragt en reservedunk med tilkoblings mulighed. Men studsen fra deres reservedunk slange passede ikke til min. Atter var jeg heldig ved at jeg fandt min egen studs til min reservedunk i båden. Efter ca. 15 minutters arbejde med tingene fik jeg tilført benzin til motoren, så den kunne starte. Imens var jeg drevet mod kysten og var kun 50 meter fra stranden. Jeg skyndte mig at sejle tilbage til Rødvig havn, så jeg kunne få hjælp derinde. West Bådudstyr sendte en mand ned til mig for at kigge på det. Det viste sig at de havde skiftet vandudskilleren, men havde glemt at koble benzinslangerne tilbage på plads!!! De havde selv haft koblet den løse benzinslange til en dunk – min tank havde jo været tom under hele processen. Så det var kun benzinen i deres reservedunks slange, som jeg havde sejlet på!
Efter en halv time havde personen der var kommet, fået slangerne koblet rigtigt på. Han målte også op forbrugsbatteriet – som bekræftede at det var kollapset og helt fladt. Han indrømmede at de havde ladt direkte på ét batteri under deres arbejde – altså udenom ctek laderen! Det har så kun været startbatteriet der har fået strøm – imens forbrugsbatteriet var blevet mere og mere afladt efterhånden som de arbejdede med at lave bådens fejl! Lige præcis det som jeg havde advaret om tilbage i december!! Jeg sejlede efterfølgende båden til Bøgeskov havn, hvor jeg nu kun havde én dag til at få kigget på batteriet.

Da jeg endelig kom hjem ringede jeg til John Westerlin – stadig dybt chokeret over min oplevelse. Her anmodede jeg om assistance dagen efter til det kollapsede batteri. Her begyndte John Westerlin endnu engang at være påståelig hvorvidt det var deres skyld batteriet var fladt! Og nu måtte jeg lige vente og se om han kunne skaffe et batteri til dagen efter. Jeg måtte jo forstå at der var mange forskellige slags – så det var ikke sikkert at det kunne lade sig gøre. Nu var jeg ved at være godt træt af hans behandling af mig som kunde. Så jeg sagde at hvis han ikke kunne skaffe det, så ville jeg selv. Men jeg havde brug for at få det lavet dagen efter, så jeg forventede at de ville komme og skifte det. Det lykkedes heldigvis alt sammen, så båden kunne bruges under det besøg jeg fik.

Men trængslerne var ikke slut endnu. Jeg skrev til John Westerlin, at jeg synes deres arbejde og mangel på samme var under al kritik. Så jeg foreslog et afslag på den samlede regning – et plaster på såret og spildt tid med at få fikset de graverende fejl. Og jeg ville efterfølgende ikke skrive om min chokerende oplevelse, hvor liv og lemmer blev sat på spil med deres utilgivelige fejl og mangler. Dette faldt ikke i god jord hos John Westerlin – han tog det som en trussel og kom atter udenfor pædagogisk rækkevidde. Her er hvad han skrev tilbage:
-       Grunden til at de ikke havde ringet tilbage, da jeg bad om hjælp i min nødsituation var, at de havde været optaget af kunder. 
-       De havde følt sig nødsaget til at udlevere båden til mig, fordi jeg skulle bruge den i den sidste uge af maj. 
Det havde været aftalt i over to måneder – og de havde uopfordret selv klarmeldt den d. 15. maj!! Altså havde båden stået hos dem i yderligere 10 dage, uden de selv havde gennemgået og fundet disse graverende fejl. 
-       Han forsøgte atter at bortforklare, at batteriet havde virket imens de havde arbejdet på båden. 
Så tydeligvis ingen forståelse eller erkendelse af, at de har fejlet ved ikke at lade på begge batterier!
-       Jeg skulle straks betale regningen – mailen var at betragte som rykker 1 – betalingsfrist inden 5 dage! Og ved rykker 2 vil der komme renter på ifølge lov. Det er ikke kunden der bestemmer betalingsfristen, det er butikken/værkstedet.
D. 15. maj havde jeg fået en mail med opgørelsen på arbejdet uden betalingsfrist. Om lørdagen hvor jeg hentede båden aftalte vi, at jeg bare kunne overføre beløbet i løbet af ugen efter. Og nu beskyldte John Westerlin mig for, i onsdags, at jeg ikke overholder en betalingsfrist, som han selv har givet mig mundtlig til i fredags – og truer med bål og brand!

Efter dén behandling deraf dette indlæg som advarsel til andre. Èn ting er, hvordan man som ejer af en virksomhed behandler sine kunder – men at man udsætter sine kunder for fare ved, at man ikke har styr på sine arbejdsgange og ikke udfører opgaverne fagligt korrekt, det er utilgiveligt i min verden. Så jeg kommer personlig ikke til at sætte mine ben i deres butik igen.
Sidste redigering: 1 måned 3 uger siden ved Allan Nørgaard.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.185 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer