Stortorsk ...

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
18 år 2 måneder siden #1006377 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Stortorsk ...
Jag har inget emot turbåtarna, och så länge de respekterar mig så respekterar jag dem. Skjold, Hanne Berit, Arresö mfl har aldrig gjort mig något och de respekterar jag full ut. Sjövett gäller för alla. Det var t.ex. bara några dagar sedan jag på min hemsida uppmanade småbåtarna till att respektera färjorna. Men en man som upprepade gånger helt oprovocerat hållt på att köra på mig (och gjort likadant mot mina vänner i deras båtar) kan jag omöjligt respektera. Det spelar ingen roll att det är deras arbete att köra turbåten. Det är ungefär som om arbetande lastbilschafförer skulle tränga småbilarna av vägen. Varför är det tillåtet att vara idiot på sjön? <br>
Och det är det ju faktiskt inte. Han bryter faktiskt mot sjöreglerna och skulle kunna förlora sin skepparlicens. Det ska inte behöva hända en olycka för att de ska ske... Det var ju bara något år sedan som Nadia krossade sin för mot en annan turbåt. Tänk om det varit din småbåt han kört på istället...<br>
Jag förstör inte fisket för någon och jag förutsätter att ingen förstör fisket för mig. Sedan kan alla göra misstag, men det som Bonito och Nadia sysslar med är inga misstag. Där går gränsen för mig - när man är uppenbart farlig för sin omgivning. Då blir jag arg!<br>

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
18 år 2 måneder siden #1006376 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Stortorsk ...
Selvfølgelig handler det om respekt om hinanden. og det skal jo ikke ende med ulykker.<br>
Nogle gange går man til grænsen og lige over , det er åbentbart det der er sket her , men at true med at sende pirke i panden på folk osv. der står jeg af..<br>
Det er fint at blive gal, råbe lidt og så er den skid slået..<br>
Der har været meget ballade på sundet i år, alt for meget, lad os nøjes med at have 3 rederier på nakken og ikke 15 turbåde oveni, hvis i forstår:-)<br>
Jeg har min egen filosofi om Øresund:<br>
Turbådene har fiskeri som erhverv , der er en masse mennesker ombord der forventer at fange noget, de skal gøres tilfredse, derfor hopper mange skippere måske over "grænsen"<br>
For mange småbådsfiskere er fiskeriet en hobby det er der vejen skiller.<br>
Det er ikke dermed sagt at småbådene skal skride og turbådene blive, det er her at fornuften og respekten kommer ind i billedet, men vi kommer ikke udenom at småbådene gør deres levevej en del sværere om vinteren.<br>
Hvad syntes i,hvor går grænsen?<br>
Jeg tror bare ikke det er vejen frem at se sig sur på de enkelte turbådsskippere, det gør ihvertfald ikke tingene lettere..<br>

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
18 år 2 måneder siden #1006375 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Stortorsk ...
Det handlar om sunt förnuft och gott sjövett! Bonito har upprepade gånger visat att han inte besitter detta genom att nästan köra över min båt! Nu igår hade han kört på mig om jag inte backat undan! Det var jag som var på bulan först, vi hade fisk på (15,2 och 9,4) och skulle köra framåt för att hålla mot strömmen när Bonito lägger sig två meter framför fören på oss och backar upp mot bulan. Hade vi inte själv backat då så hade han rammat oss. Det var max en halv meter mellan hans akter och min för när jag började backa. Nu fick jag ge min fisk lina och backa och svänga för att komma förbi honom så jag kunde få upp min fisk. Två personer ombord på Bonito fick fatt i min lina. Som tur var satt fisken på fortfarande när de redat ut trasslet. Hans på Bonito är den klart sämste skepparen när det gäller att respektera andra på sjön. Lars på Nadia är inte så god han heller. Sedan förstår jag att turbåtsskepparna inte alltid är så glada att ha småbåtarna "svärmande" omkring sig. Alla småbåtsskeppare har inte heller gott sjövett! Men det betyder inte att Hans & Co kan köra ned dem för att han är irriterad på dem. <br>
Jag har för vana att inte lägga mig alltför nära turbåtarna, jag föredrar dessutom att hitta egna bulor då turbåtarna har en förmåga att splittra bulorna de hittar med alla sina pilkar. Igår hade jag hittat en egen bula och Bonito kom och uppförde sig som en idiot. Det jag skrev förtjänar han! Gör han så en gång till så är jag inte lika snäll som jag var igår...

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
18 år 2 måneder siden #1006374 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Stortorsk ...
jep vi skal alle være der og der er der for erhver , men vi skal alle respektere hinanden, men tilgændgæld ved vi alle også at nogen gange koger adralinen og man ser ikke alting før sidste øjeblik. jeg har også haft nogle ture med hans for nogle år siden men vi hilser da stadig på hinanden og i år har jeg haft et par ture med pryds hvor vi har råbt lidt af hinanden, men jeg har ikke noget at lade andre høre og omvendt. forsat god vinter på sundet til alle både store og små :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
18 år 2 måneder siden #1006373 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Stortorsk ...
Er vi ikke enige om alle skal være på sundet, eller hvad??<br>
Mener at Bonito er en af de turbåde der respekterer småbådene mest.<br>
Sejler en del med Bonito det er ingen hemmelighed, har flere gange hørt de andre turbåde snakke om småbådene på radioen, og det er ikke just pæne ord der kommer ud..<br>
Har da også flere gange oplevet småbåde komme bragene over eller forbi linerne på Bonito , så sent som i Søndags (Hubert:-))op på siden af Hans, 3 pirke i vandet, 2 gav fisk, 1 gav en fanget line fra Bonito, eneste kommentar fra Hans, Den ramte han godt..<br>
Småbådene er ikke bedre end turbådene, turbådene er bare større:-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
18 år 2 måneder siden #1006365 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Stortorsk ...
Var på Sundet idag, fangede 5 torsk, dersværre ingen målere. (2-5kg). Jeg er enig med vores svenske kollega m.h.t. Bonitos sejlads. Jeg oplevede også at han 2 gange fløj forbi min båd, i ca 2m afstand fra båden, hen over linerne mens vi fiskede. Man skulle tro at han var påvirket af et eller andet.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.260 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer