-
Forum
-
Hovedforum
-
Alt om grej
-
Skrue til ...
Skrue til ...
-
-
-
Gæst
-
9 år 7 måneder siden #1093921
af
Er det ikke stadig 6500 der er max på Suzuki 140? Problemet med 140 er at den er en tunet 115, den mangler moment. Dvs at du ikke får særligt meget skub i de sidste omdrejninger. Jeg ville ikke prioritere tophastigheden men derimod march farten ved 3800-4200 rpm. Dvs en med fire blade som har gjort mange 640 ørnvik til en behagelig cruiser (modsat , røvtung)
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Mindre
Mere
-
Indlæg: 67
-
Modtagne Tak: 0
-
-
9 år 7 måneder siden #1093905
af Kim Bernhart
Prøv bare at beskrive/indsætte billede af hvilket hul motoren er monteret i, så kan andre med samme setup se om de har samme.
Nogen gange kan en hævning godt give 1-2 knob. Er båd bundmalet, der kan der også være et knob eller 2 og hente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
-
Martin Topsøe
-
Emne forfatter
-
Offline
-
Premium Member
-
Mindre
Mere
-
Indlæg: 90
-
Modtagne Tak: 0
-
-
9 år 7 måneder siden #1093886
af Martin Topsøe
Jeg gætter på at motoren er monteret i rigtig højde, da det er HTB der har monteret motoren. Jeg har troll mode system på motoren, men det går kun fra tomgang til 1200 rpm, og det er lige i underkanten til laksetrolling i modsø (max fart er i dette tilfælde ca 2,3 knob ved de 1200 rpm). Hvis jeg går 2" ned, vil det så blive endnu værre med Troll Mode?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Mindre
Mere
-
Indlæg: 12
-
Modtagne Tak: 0
-
-
9 år 7 måneder siden #1093882
af jørgen hovmand
har motoren den rigtige højde ? har du prøvet at trimme motoren ud ?
jeg havde en mf625 med 90hk Suzuki den gik 26 knob på toppen 17" propel
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Mindre
Mere
-
Indlæg: 15
-
Modtagne Tak: 0
-
-
9 år 7 måneder siden #1093881
af Lars Kistrup
Tror ikke der er meget at hente, måske et par knop på toppen ved et at gå 2" ned så du kommer op omkring de 6000 o/m. Men omdrejningstallet vil stige i hele spectret, så ikke altid det er en fordel at få maks o/m ud af sin motor. Komme jo i sidste ende ud på med hvilken hastighed man vil sejle. Vil du sejle stærkt skulle du nok ha købt en 175 hk. Men vil mene du skal kunne runde omkring 30 knop med de 140 hk.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
-
Martin Topsøe
-
Emne forfatter
-
Offline
-
Premium Member
-
Mindre
Mere
-
Indlæg: 90
-
Modtagne Tak: 0
-
-
9 år 7 måneder siden #1184245
af Martin Topsøe
Skrue til Suzuki DF140? Jeg har købt ny motor til min Merry Fisher 625. Der fulgte en standard skrue med. Jeg er ikke helt tilfreds med skruen og kan forstå at der nok er en del at hente ved at skifte skrue. Jeg noterede mig følgende hastigheder ved forskellige omdrejninger. Sejladsen på helt fladt vandspejl
4000 rpm : 15,7 knob
4500 rpm : 20 knob
5000 rpm : 22,5 knob
5700 rpm : 26 knob (maksimale omdrejninger)
Jeg er interesseret i kvalificerede bud på en ny skrue.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
-
Forum
-
Hovedforum
-
Alt om grej
-
Skrue til ...
Tid til at oprette siden: 0.201 sekunder