Når man l...

Mere
10 år 13 timer siden #1088891 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Når man l...
Jeg er 7000 syncro fan, og syntes at det er ubetinget det bedste hjul på downriggerne. Sg47 er blevet ringere kvaltet med årene, men det er også sket for abu 7000 syncro linecount. Mit trick til den dårlige bremse på sg47, er at sætte grejet ved at reducere bremse trykket. Det holder bremsen igang, alt for mange sætter bare på knarren. Hvor manga gange på en dag du vil bruge bremsen til at sætte grej finder du selv ud af. Endeligt kan du skifte bremseskiverne, men så se lige på resten af hjulet, om det er det værd.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 1 dag siden #1088877 af Ian danielsen
Besvaret af Ian danielsen på emne Når man l...
bo Justesen og tom Nilsen længere nede henviser til et par steder man kan få reservedele

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Michael Haupt Sloth Pedersen
  • Michael Haupt Sloth Pedersen's profilbillede
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
Mere
10 år 1 dag siden #1088875 af Michael Haupt Sloth Pedersen
Besvaret af Michael Haupt Sloth Pedersen på emne Når man l...
Kan det passe at jeg fik scrolet ned på et tidspunkt om renovering af hjul, men kan ikke finde det da det ikke var relevant på dette tidspunkt.. Sende dem ind og få det renoveret tilbage. Hvor og hvem ?
Vh Michael Pedersen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Søren Frederiksen
  • Søren Frederiksen's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
Mere
10 år 1 uge siden #1088692 af Søren Frederiksen
Besvaret af Søren Frederiksen på emne Når man l...
Vi kan jo tilsyneladende relativt enes om at sg47''erne løser jobbet fint - dog uden at passe i kategorien "finlir". En 7000 syncro af "den gode gamle" er i mine øjne et langt federe hjul. Når jeg skriver at Daiwaen ikke er "lækker", er det den irriterende kliklyd fra bagstoppet, det lidt for korte håndtag og lidt for lave udveksling (efter min opfattelse), jeg mener.

I virkeligheden søger jeg nok det samme i et trollinghjul som i et havhjul - blot lidt mindre og helst med tæller.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 1 uge siden #1088640 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Når man l...
Tjah, de er givet slidstærke. Men vil tilslutte mig at de ikke er "lækre", kan ske det er et forkert ordvalg. Men det handler om et meget lille håndtag og forholdsvis kort hjularm. For mig som trollingfisker har det en praktisk betydning, jeg synes det er rart med en stor hjulknop og større hjularm, når mangler meter Line køres ind i løbet af en dag.
Vores valg faldt på Okuma, som jo ellers har et ret dårligt omdømme hos mange. Men Catalina hjulene som vi købte i 08 kører stadig fint og er så blevet suppleret op med Clarion, ligeledes Okuma. Skulle jeg vælge uden at kigge på pris, havde det nok været teksts, men vi bruger jo mange hjul....

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • peter michael ibsen
  • peter michael ibsen's profilbillede
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
10 år 1 uge siden #1088639 af peter michael ibsen
Besvaret af peter michael ibsen på emne Når man l...
hej - har haft såvel sg47 som abu 7000 syncro i flere år. Som flere andre er jeg ikke specielt påpasselig med dem, men min vurdering er: sg47 superstabilt hjul, fedt med linetæller når sideplanere skal sættes. Abu 7000 syncro: Fedt med syncro, når de skal sænkes ned i dybet på downriggeren, overlegen bremse, tungere/mere klodset end sg47. Ved godt at abu nu også fås med linetæller, men kender ikke kvaliteten. Ale mine hjul har kørt upåklageligt i over 10 år, så det er nok mere et holdnings-/trosspørgsmål, hvad man foretrækker. Jeg hælder mest til abu 7000 syncro, men kender som nævnt ikke kvaliteten på nyere udgaver.
Hilsen
peter
Team Nauta

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.230 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer