Min Raymar...

  • Lennart Lorentzen
  • Lennart Lorentzen's profilbillede
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
Mere
10 år 8 måneder siden #1081432 af Lennart Lorentzen
Besvaret af Lennart Lorentzen på emne Min Raymar...
Hej Kristian !

Det er rigtigt som Allan skriver med dit kompas , men du skal også lige se efter om du har lagt nogen ting af jern såsom værktøj , det har jeg selv prøvet og da jeg fjernede det virkede autopiloten igen .

Hilsen Lennart

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 8 måneder siden #1081431 af Allan Nielsen
Besvaret af Allan Nielsen på emne Min Raymar...
Hej Kristian

Det kunne godt tyde på kompasforstyrrelser i form af et magnetfelt eller lign. omkring kompasset, har du lagt noget derned hvor det sidder som er magnetisk. Og hvis ikke kan det også godt være det er kompasset der er ved at være træt.

Mvh. Allan (Simone)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Kristian Carøe (Team Emilie)
  • Kristian Carøe (Team Emilie)'s profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
Mere
10 år 8 måneder siden #1182731 af Kristian Carøe (Team Emilie)
Min Raymar... blev oprettet af Kristian Carøe (Team Emilie)
Min Raymarine autopilot med ST6002 styreenhed driller lidt. Den har hidtil virket fint, men indenfor det sidste stykke tid er den begyndt at melde fejl på kursen og enkelte gange kommer der en fejl om NO DATA (mener jeg den hedder). Men det største problem er at graderne den viser ligger 20-30 grader fra hvad mine andre apperater viser. Når man sætter den til at sejle en en kurs fra plotteren eller bare med AUTO på en kurs, så går det godt i et stykke tid, men pludselig kan den finde på at dreje skarp til en styrbord eller bagbord og åbenbart følge en anden kurs eller også er det fordí den pludselig tror at graderne er nogle andre. Nogle gang har jeg slukket den helt og efter noget tid tændt den igen, så er det som om graderne er kommet tættere på virkeligheden, men aldrig helt korrekt. Nogen der kender problemet og kan hjælpe mig?

På forhånd tak

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.173 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer