Ny propel ...

  • Jan Jørgensen
  • Jan Jørgensen's profilbillede
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
8 år 4 måneder siden #1097631 af Jan Jørgensen
Besvaret af Jan Jørgensen på emne Ny propel ...
hej

ok.

man kan så finde det ved at lave en google søgning på


mercury prop sel-ector


her starter man så med at vælge bådtype osv. på den måde kan man få gode råd om valg af skrue/stigning.

vh

jan

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Jørgen Müller
  • Jørgen Müller's profilbillede
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
8 år 4 måneder siden #1097629 af Jørgen Müller
Besvaret af Jørgen Müller på emne Ny propel ...
hej jan

ikke din fejl, men en webting for at undgå visse ord som kan bruges til at manipulere databaser med, og et af ordene er sel-ect.

jørgen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Jan Jørgensen
  • Jan Jørgensen's profilbillede
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
8 år 4 måneder siden #1097628 af Jan Jørgensen
Besvaret af Jan Jørgensen på emne Ny propel ...
herren hjælpe mig - så kan det ikke være min fejl, fordi nu er den der igen, selvom jeg notorisk ved, at den ikke var der, da jeg skrev den.

link virker. man skal bare slette den lille bindestreg i sel-ector.

vh


jan

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
8 år 4 måneder siden #1097621 af Peter Sørensen
Besvaret af Peter Sørensen på emne Ny propel ...
Jeps min fejl - trykfejl - lavere stigning svarer til et lavere gear og dermed flere omdrejninger - sorry.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
8 år 4 måneder siden #1097620 af sven svensson
Besvaret af sven svensson på emne Ny propel ...
Mindre stigning højere omdr.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
8 år 4 måneder siden #1097619 af Peter Sørensen
Besvaret af Peter Sørensen på emne Ny propel ...
Hej Stig. Jeg ved ikke om du allerede har købt skrue. Om du skal gå ned i stigning afhænger af hvor mange omdrejninger din motor kan tage med fuld gas. En tommelfingerregel er at man med let lastet båd skal ramme tæt på max af motoren anbefalede omdrejningsområde - jeg mener at din motor har max 5000-6000 rpm - dvs du skal gerne være så tæt på 6000 rpm med let båd og fuld gas. Man plejer at sige at for hver tomme du sænker stigningen falder max rpm ca 200, men det er en tommelfingerregel og der er stor forskel på de forskellige skruer. Så kan der være andre faktorer - ønsket om bedre acceleration (f.eks hvis man ofte trækker vandski osv) PS - jeg tror ikke du skal forvente den store forskel på brændstofs økonomi - det kan naturligvis gå ned, men der vil ofte ikke være speciel stor forskel med samme hastighed, og du skal heller ikke forvente en væsentlig større topfart med mindre din nuværende skrue er enten slet ikke passer, eller er i stykker.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.250 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer