offentligt...

Mere
9 år 1 uge siden #1094326 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne offentligt...
Hej bo jeg bruger selv denne tempobaadudstyr.dk/product/radarreflektor-raslefri-4151/ ved en test den slår hårdt på en radar lige som den giver et dobbelt udslag, dette var på en helt alm radar, jo større flader den har jo håder slår den på en radar. den er ca 25 cm i diameter.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 1 uge siden #1094325 af Bo Stolborg
Besvaret af Bo Stolborg på emne offentligt...
Hvor stor er forskellen på disse radar reflektorer, her tænker jeg på synlighed på andres radarer, gætter på jo stører jo bedre, men hvis nu den lille på 80 mm er god nok ? så kunne den jo side på toppen af VHF antennen.

80 - 150 - 250 mm ?
www.bue-net.dk/index.php?cPath=17_878

Var ude og sejle nat sejlads med kalumborg færgen, og der kunne man på radaren "Furno" se fugle side på vandet, men det var også en vind stille dag.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Helmuth
  • Helmuth's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
9 år 2 uger siden #1094195 af Helmuth
Besvaret af Helmuth på emne offentligt...
De store skibe, der ligger og holder vagt som bla. Windprotector, vil gerne have at vi sejler med reflektor hele tiden. Så kan de bla. følge med i, hvis nogen kommer for tæt på dykkerene, og forbuds zoner.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 2 uger siden #1094193 af Erik Wolters
Besvaret af Erik Wolters på emne offentligt...
Til orientering.

Surfede efter radarreflektorer og fandt et dokument fra den Engelske kystvagt, anbefalinger efter et haveri hvor en lystbåd blev sejlet ned i tåge. Heri beskrives fint den/de problemstillinger der er med reflektorer. Engelsk, sorry.

webarchive.nationalarchives.gov.uk/20121...ov.uk/mca/mgn349.pdf

Mvh

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 2 uger siden #1094191 af Erik Wolters
Besvaret af Erik Wolters på emne offentligt...
Kig evt på den her. Den og en meter kosteskaft i båden, klar til at sætte op i en stangholder når der bliver tåget :) Det skal være den store.

www.bue-net.dk/product_info.php?products_id=7673

Mvh

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 2 uger siden #1094186 af Martin Topsøe
Besvaret af Martin Topsøe på emne offentligt...
Spændende og overraskende. Jeg har søgt lidt på nettet efter plastimo octahedral radar reflector, men kan ikke finde en dansk forhandler. Findes der en forhandler herhjemme?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.231 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer