I torsdags...

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
11 år 9 måneder siden #1070361 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne I torsdags...
Jeg kan godt forstå at marine butikkerne har travlt med at anbefale langt dyrere additiver end karburatorsprit. Det ville jeg da også gøre hvis det var min forretning og skulle tjene nogle nemme penge. Jeg har derimod svært ved at forstå hvorfor en 2 takts bådmotor skulle være mere fintfølene end som alle andre 2 takts motorer, som virker efter samme sugeprincip. Der sker jo intet ved at bruge det på knallerter og ældre biler, så jeg ser ingen grund til ikke at give motoren en lille snaps, med mindre selvfølgelig, at nogen kan linke til en videnskablig artikel som beviser denne påstand. Indtil da vil jeg opfatte det som en ammestue historie.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
11 år 9 måneder siden #1070359 af Mogens
Besvaret af Mogens på emne I torsdags...
Du må ikke bruge sprit på en 2-takter, det fjerner olie filmen på cylindervæggen, men det resultat at du risikerer at stemplet sætter sig..

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
11 år 9 måneder siden #1070357 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne I torsdags...
Tak for de mange gode tips :-)
Hyletonen er konstant. Betyder det så temperaturfejl?
Der kommer vand ud af sladrerøret. Bolden bliver hård efter 2-3 tryk.
Tændrørene er forholdsvis nye, men der kan naturligvis være fejl på. Jeg har ikke monteret vandudskiller endnu ( er på vej i posten ), men jeg har forsøgt mig med sprit uden held. Kan der komme så meget kondens i svømmehusene at spritten ikke kan forbrænde det?
Det er med selvblander og beholderen er 3/4 fuld. Der skal vel kun olie i forb. med benzinen på en 2 takter ikke?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Jan Jørgensen
  • Jan Jørgensen's profilbillede
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
11 år 9 måneder siden #1070349 af Jan Jørgensen
Besvaret af Jan Jørgensen på emne I torsdags...
2500 omdrejninger lyder som om motoren er gået i "beskyttelses-mode". Det ligger typisk på det niveau med et max. på 3000. Og det sker som andre her er inde på f.eks. ved manglende olie eller for høj driftstemperatur. Hvis det er driftstemperaturen (kølevandet), så kan der også være banale årsager. Det kan være vandindsugning, som er stoppet. Jeg sugede engang en plastikpose fast på motorbenets indsugning og fik alarm øjeblikket efter. Op med benet - og ned igen, hvorefter alarmen forsvandt.

Flere steder på nettet kan du finde manualer til motorer - også motorer, der som din er 14-15 år. Nogen ganske koster de nogle få dollars, men det er penge, der er godt givet ud.

vh

Jan

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
11 år 9 måneder siden #1070347 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne I torsdags...
selvblanderen giver ikke konstant bip-tine med bip pause bip tone.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
11 år 9 måneder siden #1070345 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne I torsdags...
Hvis det er selvblander, kan det være manglende olie i tanken.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.240 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer