-
Forum
-
Hovedforum
-
Alt om grej
-
I torsdags...
I torsdags...
-
ukendt bruger
-
Emne forfatter
-
Offline
-
Platinum Member
-
Mindre
Mere
-
Indlæg: 68119
-
Modtagne Tak: 0
-
-
11 år 9 måneder siden #1070361
af ukendt bruger
Jeg kan godt forstå at marine butikkerne har travlt med at anbefale langt dyrere additiver end karburatorsprit. Det ville jeg da også gøre hvis det var min forretning og skulle tjene nogle nemme penge. Jeg har derimod svært ved at forstå hvorfor en 2 takts bådmotor skulle være mere fintfølene end som alle andre 2 takts motorer, som virker efter samme sugeprincip. Der sker jo intet ved at bruge det på knallerter og ældre biler, så jeg ser ingen grund til ikke at give motoren en lille snaps, med mindre selvfølgelig, at nogen kan linke til en videnskablig artikel som beviser denne påstand. Indtil da vil jeg opfatte det som en ammestue historie.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Mindre
Mere
-
Indlæg: 162
-
Modtagne Tak: 0
-
-
11 år 9 måneder siden #1070359
af Mogens
Du må ikke bruge sprit på en 2-takter, det fjerner olie filmen på cylindervæggen, men det resultat at du risikerer at stemplet sætter sig..
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
-
ukendt bruger
-
Emne forfatter
-
Offline
-
Platinum Member
-
Mindre
Mere
-
Indlæg: 68119
-
Modtagne Tak: 0
-
-
11 år 9 måneder siden #1070357
af ukendt bruger
Tak for de mange gode tips
Hyletonen er konstant. Betyder det så temperaturfejl?
Der kommer vand ud af sladrerøret. Bolden bliver hård efter 2-3 tryk.
Tændrørene er forholdsvis nye, men der kan naturligvis være fejl på. Jeg har ikke monteret vandudskiller endnu ( er på vej i posten ), men jeg har forsøgt mig med sprit uden held. Kan der komme så meget kondens i svømmehusene at spritten ikke kan forbrænde det?
Det er med selvblander og beholderen er 3/4 fuld. Der skal vel kun olie i forb. med benzinen på en 2 takter ikke?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
-
Jan Jørgensen
-
-
Offline
-
Platinum Member
-
Mindre
Mere
-
Indlæg: 872
-
Modtagne Tak: 0
-
-
11 år 9 måneder siden #1070349
af Jan Jørgensen
2500 omdrejninger lyder som om motoren er gået i "beskyttelses-mode". Det ligger typisk på det niveau med et max. på 3000. Og det sker som andre her er inde på f.eks. ved manglende olie eller for høj driftstemperatur. Hvis det er driftstemperaturen (kølevandet), så kan der også være banale årsager. Det kan være vandindsugning, som er stoppet. Jeg sugede engang en plastikpose fast på motorbenets indsugning og fik alarm øjeblikket efter. Op med benet - og ned igen, hvorefter alarmen forsvandt.
Flere steder på nettet kan du finde manualer til motorer - også motorer, der som din er 14-15 år. Nogen ganske koster de nogle få dollars, men det er penge, der er godt givet ud.
vh
Jan
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
-
ukendt bruger
-
Emne forfatter
-
Offline
-
Platinum Member
-
Mindre
Mere
-
Indlæg: 68119
-
Modtagne Tak: 0
-
-
11 år 9 måneder siden #1070347
af ukendt bruger
selvblanderen giver ikke konstant bip-tine med bip pause bip tone.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
-
ukendt bruger
-
Emne forfatter
-
Offline
-
Platinum Member
-
Mindre
Mere
-
Indlæg: 68119
-
Modtagne Tak: 0
-
-
11 år 9 måneder siden #1070345
af ukendt bruger
Hvis det er selvblander, kan det være manglende olie i tanken.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
-
Forum
-
Hovedforum
-
Alt om grej
-
I torsdags...
Tid til at oprette siden: 0.240 sekunder