I torsdags...

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
11 år 9 måneder siden #1070344 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne I torsdags...
Alarmen mener jeg betyder at motoren er for varm. Er der sladrestråle? Hvis nej - skift impeller hvis ja, måske termostat eller føler?. Men ellers ville jeg se tændrør efter - evt. udskifte dem ( 0,8 mm gnistgab er vigtigt), samt rense karburatorerne. Disse er følsomme for snavs på disse motorer. Jeg har haft held med blot at åbne gasspjældene og puste igennem med trykluft. Har du ekstra filter med vandudskiller? Det er et must på Johnson, synes jeg. En sidste ting er bolden i benzinslangen som bør testes. Skal efter få pump blive fast. Vær også sikker på at luftskruen på tanken er åben.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
11 år 9 måneder siden #1180996 af ukendt bruger
I torsdags... blev oprettet af ukendt bruger
I torsdags var jeg ude og sejle en tur. Da jeg startede motoren op syntes jeg at den gik ujævnt og gik i stå en 4-5 gange. Da den havde kørt lidt, tænkte jeg at den måske bare havde en "dårlig morgen" og sejlede ud. Efter at have sejlet for ca halv gas i ca 10 min, fik jeg en konstant akustisk alarm og båden tabte fart. Efter at have taget gassen af båden stoppede alarmen og jeg måtte humpe tilbage i havn. Den vil nu ikke over 2500 omdr.
For en god ordens skyld skal jeg sige at det er en Johnson 2 takt 50 hk fra 97.
Da jeg ikke har nogen manual har jeg ingen ide om hvad alarmen betyder og derfor ingen anelse om hvor jeg skal begynde at fejlsøge.
Er der nogen herinde som har en ide om hvad der kan være galt?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.187 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer