STORTORSK ...

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
16 år 3 måneder siden #1023347 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne STORTORSK ...
Team Eriksen Var på sundet idag torsdag. Det blev til 3 torsk, med en over på 10,3 kg og de andre en 5-6 kilo. Vi søgte stort set alle pladser fra det sydlige ørken, og ned forbi kobberværket. Loddede masser af fisk oppe i vandet, og enkelte små klatter på bunden.<br />
<br />
Knæk & bræk <br />
<br />
Hilsen Brian

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
16 år 3 måneder siden #1023346 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne STORTORSK ...
Team Eriksen Var på sundet idag torsdag. Det blev til 3 torsk, med en over på 10,3 kg og de andre en 5-6 kilo. Vi søgte stort set alle pladser fra det sydlige ørken, og ned forbi kobberværket. Loddede masser af fisk oppe i vandet, og enkelte små klatter på bunden.<br />
<br />
Knæk & bræk <br />
<br />
Hilsen Brian

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
16 år 3 måneder siden #1023340 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne STORTORSK ...
Trafiksepereringen er markeret af de rød / hvide bøjer M1, M2, M3, M4 osv. På vest siden er en grøn bøje W1,W2 osv. På østsiden en rød bøje E1, E2 osv. Fra midterbøjen og til den røde østbøje, må man kun sejle mod nord, og fra midten og til vest bøjen må der kun sejles mod syd. Det er kun tilladt at passere denne seperation vinkelret på, øst - vest eller vest - øst. Denne regel er der vist ikke mange der overholder,( heller ikke mig selv!) det er stort set umuligt, at fiske på vinterpladserne uden at overtræde denne regel. Det er nok forklaringen på turbådene forlader stedet når piloten ta´r ud.
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
16 år 3 måneder siden #1023337 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne STORTORSK ...
Den trafikseperering jeg snakker er ikke den forbudte, stort set alle fiskepladser i det nordlige Øresund ligger i sepereringen, husk på at det nordlige øresund næsten kun er seperering på det smalle stykke..<br />
Dete r her at kutterne forsvinder ud for bøjemarkeringen når piloten kommer, de fisker ikke på den forbudte, da de har en aftale med færgerne om dette.<br />
Som jeg ser det er det eneste der er at gøre at lave fiskeri forbudt her, men tror ikke de kan kontrollere det, så havde de vel gjordt det..<br />
Tror bare man skal færdes med omhu derude i år, så må vi vente og se hvad de gør.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
16 år 3 måneder siden #1023332 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne STORTORSK ...
Helt enig med Gadus n (og I andre). Regler om mindre kroge og genudsætning af fejlkrogede fisk er da helt hen i vejret. Hvis man vil gøre noget for torsken, så fred den i gydetiden. Det er vel heller ikke en helt tosset tanke. Det er stort set alle andre arter jo.<br />
<br />
Nå, så længe den ikke er fredet, så fisker vi (mig selv inklusiv) efter den. Men, jeg vil nu godt lige kommentere indlægget om, at turbådene forsvinder fra trafiksepereringen, så snart piloten stævner ud fra Helsingborg. Mig bekendt er det da i vid udstrækning os småbåde (og her er det ikke mig selv inklusiv), som fisker på "Den Forbudte" !!! Jeg har da flere år i træk set 20-25 småbåde få benene på nakken når piloten kom sejlende, for så at søge tilbage til "Den Forbudte" så snart piloten er væk igen....<br />
<br />
Nu ved jeg jo ikke om det er både fra vores klub, eller det primært er svenske både, men det ville da gavne alle småbådes omdømme gevaldigt, hvis alle holdt sig fra at fiske i trafiksepereringen.. Så ville kritikerne da heller ikke kunne bruge det imod os. Og det er da sjovt, at så mange småbådsfiskere er "lovlydige" fiskere/sejlere når det kommer til trollingafstand til kysten og alle andre regler/love, og at man så ser stort på reglerne, når det gælder sejllads i trafiksepereringen, bare fordi der nu er her, at bulerne viser sig på loddet...<br />
<br />
Så fiskevenner, lad os da feje foran egen dør, og holde os helt fra at fiske i trafiksepereringen...<br />
<br />
"Team Hejren"

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
16 år 3 måneder siden #1023329 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne STORTORSK ...
Dette emne har jo igennem mange år været diskuteret. Ingen tvivl om at det ikke er sportsfiskere der kan true en fiskebestand, så det er vel den etiske side af sagen, som skal politisk behandles. Må sige at de forslåede regler med mindre kroge eller genudsætning virker helt gak. Hvis de vil stoppe bulefiskeriet, så forbyd det dog, ellers.... lad fiskeriet være i fred.... så vi kan slippe for disse diskutioner hvert år. Personligt er jeg "græsk-katolsk" hvad de bestemmer. Bare de (politikkerne) snart stopper denne diskusion en gang for alle...

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.236 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer